Een vereniging vraagt: hoe krijgen we meer mensen WARM voor goede doelen? Wij blijven elk jaar met zoveel rommel van onze rommelmarkt zitten, een loods vol, 6 weken sloven en precies 1100 euro over.
Kan dat anders?

Ja, dit is hoe het vaak gaat. Een groep mensen in een (vrijwilligers)organisatie krijgt de eervolle taak iets uit te denken om geld in te zamelen.  Dat wordt bijna standaard een rommelmarkt want rommel is er genoeg. Maar…het gaat hun niet om rommel maar om opbrengsten. Ze willen naar een vergeten project op de Filipijnen geld overmaken. Daar steunen ze een paar dorpen al jaren, maar juist door de grote hoeveelheid publiciteit voor ‘ACTUELE RAMPEN’  lijken hun contacten op de Filipijnen er bij in te schieten. Terwijl ze daar zo omhoog zitten.

1100 euro is wel een mooi bedrag maar de vereniging droomt van 2500 euro en geen loodsen vol rommel aan het eind van de dag.

Wat speelt er?

Deze mensen hebben een veel beter netwerk dan ze zich realiseren. Niet alleen de eigen leden met achterban maar ook collega-verenigingen (en hun leden!), de wijkbewoners en anderen.

Zij willen een actie die ook bij slecht weer goed te doen is en die elk jaar (steeds met evt een iets ander thema!) te herhalen is, zodat ze er rekening mee kunnen houden in hun agenda.

Dit is er nodig

  • Bereidheid om jaarlijks wat fris bloed toe te laten bij het kernteam. Het kernteam ligt niet voor jaren vast maar rouleert.
  • Meer kennis over spelregels voor succesevenementen en weten hoe je een goede datum bepaalt!
  • Inzicht in waar mensen geld voor over hebben en ideeën over hoe je de jeugd erbij betrekt.

Wensen & oplossingen

Hoe krijg je een actie die je jaarlijks kunt herhalen?

Serviceprojecten kan ondersteunen met een leuke workshop ‘Jaarlijkse actie binnen handbereik’.

Niet zo afhankelijk van het weer?

Passend bij de activiteit ondersteunt Serviceprojecten met mogelijkheden binnen en buiten.

Hoe haal je het meeste uit je actie?

We helpen je zoveel mogelijk rendement uit je inzet te halen.