Een serviceclub wil een jaarlijkse GOED DOEL ACTIE waarbij ze elk jaar globaal hetzelfde plan uit de kast kunnen trekken en met weinig ‘gedoe’ toch snel ‘geld maken’.  Hier is Rob aan het woord. Als penningmeester heeft hij elk jaar zich zelf zien ‘leuren’ en dat wil hij niet langer. Hij heeft een druk transportbedrijf en ‘als ik niet oppas, ben ik meer met jaarlijks clubgeneuzel bezig dan met mijn eigen bedrijf’. En: ‘We halen kleine bedragen binnen, minimarges op flesjes wijn bij een wijnproeverij en zijn daarvoor weken druk met niks. Dat moet anders!’

Anders?

Ja! Rob weet dat in de herhaling vaak succes zit. Hij krijgt zijn bestuur mee om een afspraak met Serviceprojecten te maken. Bij dat gesprek ontdekken we samen:

  • Dat er in de club al van alles is geprobeerd!
  • Dat het idee bestaat dat je elk jaar wat anders moet doen om het spannend te houden en dat ervaringen zo onvoldoende benut worden.
  • Dat het onderwerp GOEDE DOELEN inmiddels in hun club bijna voor ruzie zorgt. Brrrr! Gebeurt overal hoor!

Dit is er nodig:

  • Dat het bestuur accepteert dat Serviceprojecten jullie ondersteunt. Daar zijn ze het gelukkig snel over eens.
  • Dat er in de club bereidheid is voor en zin in een leuke brainstormavond.
  • Dat een GOED DOEL juist voor een band ipv voor verwijdering zorgt!

Hier zie je hun wensen en wat wij daarop speciaal voor hen maakten!

Wensen & oplossingen

Hulp bij acceptatie in de club

Serviceprojecten organiseert een braininstormavond met hulp van enkele leden

Hoe maken we gebruik van opgedane ervaringen

Serviceprojecten laat zien hoe je van opgedane ervaringen goede draaiboeken kunt maken

Voorbeelden om clubleden zelf ideeën te laten formuleren

Serviceprojecten ondersteunt met formats enz.